Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.12.2011 13:53 - КОЛЕДАРИ
Автор: divak Категория: Поезия   
Прочетен: 8154 Коментари: 10 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Това са  моите поздрав  и благословия, за Бъдни вечер, към всички Вас!

КОЛЕДАРИ

Месец от както всички се стягат,
денем и вечер в очакване благо,
думите учат, песни разпяват,
молитви нареждат, за младо и старо.

Пуканки бели, калпаци огряват,
синьо мънисто, чемширът във китка,
старец, на внуче, навущата стяга,
днес коледар е.  Да бъде честито!

Баби и майки краваите месят,
питки за здраве. Бъдник дотътрят. 
Младият Бог ще прославят със песен,
мощно ще викат, ще тропат по пътя.

Бърза момчето, песните знае,
вече в ергенската здрава дружина,
гегата нова, баща му подава,
ямурлука намества, да топли на сина.

Майката крие сълзите от радост,
огледалото грее, да гони злините,
бабата внука прекръства със благост,
юнаците идват. Да живеят с орлите.

Тръгват момците, усмихнато пеят,
с гегите тропат, берекета да просят.
Бог се роди, във нощта да изгрее
.
С Коледарските песни, вяра да носят.

 

 

Петко Илиев









Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mrgreen - Весела Коледа!
24.12.2011 14:11
Весела Коледа!
цитирай
2. divak - !!!!!
24.12.2011 14:22
mrgreen написа:
Весела Коледа!

Весела и на тебе! Да си жив и здрав!
цитирай
3. yuliya2006 - Рождество /Ваня Костова/ ...
24.12.2011 19:23

Рождество
/Ваня Костова/


Звън дочух - далечен звън,
звън - внезапен и тревожен,
Камбана влезе в моя сън
и ме погали спомен...

Звезда над мене изгоря,
нощта от болка потрепери,
Прошепна хор - във храм аз бях,
дете бях и се молех!

Запалих свещ от друга свещ,
ръка целунах на старица,
и нещо скъса се във мен,
като в ранена птица...

Глас забравен - нощен глас -
дочух камбаната да плаче,
с душа горчива като мен -
с душата на сираче!

Забравих страх,усетих Бог -
и светлината ме прегърна...
И времето за дълго спря -
аз в себе си се върнах...

цитирай
4. divak - С благодарност!
24.12.2011 19:27
yuliya2006 написа:

Рождество
/Ваня Костова/


Звън дочух - далечен звън,
звън - внезапен и тревожен,
Камбана влезе в моя сън
и ме погали спомен...

Звезда над мене изгоря,
нощта от болка потрепери,
Прошепна хор - във храм аз бях,
дете бях и се молех!

Запалих свещ от друга свещ,
ръка целунах на старица,
и нещо скъса се във мен,
като в ранена птица...

Глас забравен - нощен глас -
дочух камбаната да плаче,
с душа горчива като мен -
с душата на сираче!

Забравих страх,усетих Бог -
и светлината ме прегърна...
И времето за дълго спря -
аз в себе си се върнах...



Докато четях ми звуча мелодията!
цитирай
5. muzika756 - Pozdravi
24.12.2011 22:44
muzika: Plamen Stavrev, tekst : Pejo Panteleev
http://www.vbox7.com/play:8db76263a5&start=87
цитирай
6. kleopatrasv - тази тиха и свята нощ когато хи...
25.12.2011 00:58
тази тиха и свята нощ
когато хиляди ангели танцуват
и сътворяват вълшебства
снежинките и те тържествуват
и ви канят на пиршества
камбанките загадъчно дъх затаяват
и тайно се готвят да поздравяват
а сиянието на Божията звезда
ви носи отдалече душевна светлина
и вещае безкрайна хармония и доброта
в красиви мигове с щедростта
и дарява на всички здраве и топлина
огрява слънчево влюбени сърца
за да цари на земята радостта
и съвършенството на добронамереността.

Весела Коледа!

цитирай
7. divak - Сърдечно благодаря!
25.12.2011 06:44
muzika756 написа:
muzika: Plamen Stavrev, tekst : Pejo Panteleev
http://www.vbox7.com/play:8db76263a5&start=87

цитирай
8. divak - Благодаря!
25.12.2011 06:47
kleopatrasv написа:
тази тиха и свята нощ
когато хиляди ангели танцуват
и сътворяват вълшебства
снежинките и те тържествуват
и ви канят на пиршества
камбанките загадъчно дъх затаяват
и тайно се готвят да поздравяват
а сиянието на Божията звезда
ви носи отдалече душевна светлина
и вещае безкрайна хармония и доброта
в красиви мигове с щедростта
и дарява на всички здраве и топлина
огрява слънчево влюбени сърца
за да цари на земята радостта
и съвършенството на добронамереността.

Весела Коледа!



Весела к
Коледа и на теб!
цитирай
9. mamas - Честито Рождество Христово!
25.12.2011 11:13
Благословен да си!
цитирай
10. divak - Благодаря много!
25.12.2011 14:41
mamas написа:
Благословен да си!

Здравето и късмета да не напускат Вашите дом и близки! Искрено Ваш Дивак!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: divak
Категория: Поезия
Прочетен: 244735
Постинги: 135
Коментари: 222
Гласове: 615
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол