Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2011 20:53 - Кибрит
Автор: divak Категория: Поезия   
Прочетен: 2235 Коментари: 11 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vili73 - Не е като
10.03.2011 08:27
да не става стихът. Но... не ми звучи съвсем искрено. Някак... не е изплакан, а разказан. Все пак идеята е достатъчно често експлоатирана. Веднага ми изплува в съзнанието ето това:

Почти малката кибритопродавачка

Със премръзнали пръсти. Все не знам как се прави.
Няма помен от ангели, от небето да слизат.
Но и тях ги разбирам, и знам, че са прави,
и заети на Господ с неделната риза.

Драсвам първата клечица. С него започвам.
Най-невярващ от всички е. По това си приличаме.
Всяка нощ във тъгата самотно се вкопчва.
Меси ялова кал...И така се обича...

Господ страшно обича да се прави на Господ.
Няма как. Набеден е, че това му приляга.
Във неделя брои всяко чудо за осмо.
И небето е тясно. Но къде да избяга?

Втора клечица. Дъжд.По реката се свличам.
Не разбирам от думи за щастливо отплаване.
Пак ме нямало, казват, там където обичам.
Това дето съм аз, се нарича неставане.

Трета клечка. Последна. Разкажи го нататък.
В тези тъжните приказки хич не ме бива...
Аз, човешката купчинка и божествен придатък,
се опитвам да бъда полущастлива.

Яна Кременска

В този рунд Яна води (според мен). Успех в следващия! :)
цитирай
2. divak - Че кой се състезава? Яна ли? Или ...
10.03.2011 14:12
Че кой се състезава? Яна ли?
Или някой има нужда от зрелища!
И за да сложим точка за кибрита, нека си припомним и това!

Paris at night

Три клечки кибрит – една подир друга запалени
в мрака.
Едната – за да погледна цяло лицето ти.
Втората – за да погледна очите ти.
Третата – за да погледна устата ти.
Пълен мрак след това – за да си спомня всичко,
когато до мен те притискам.

Превод Веселин Ханчев

А за това дали става стиха или не, времето, а не Vili73 ще каже.
Последно стиха на Ана Кременска наистина си го бива, но е с друго послание.

Винаги съм се чудил с какъв акал, автор на стихове си позволява за дава оценка на друг автор?
цитирай
3. divak - И да добавя, че цитирания стих е от ...
10.03.2011 14:14
И да добавя, че цитирания стих е от Жак Превер.
цитирай
4. анонимен - Интересно
10.03.2011 14:38
Двата стиха се изключително различни, за да се прави сравнение. И коя тема е експлоятирана, за кибрита, или самоубийството от несподелена любов. Стиха на Дивак е философски, едва ли от първи прочит могат да се направят верни съждения. Тези, които познават творбеството му знаят, че не бива да се отронва и дума преди да се прочете поантата. А, че звучи като преразказан е нормално, това е доловен миг от трето лице. Яворов пише така.
цитирай
5. vili73 - Така и не разбирам
10.03.2011 15:27
някои от публикуващите тук (както и анонимно коментиращите). Споделих личното си мнение като читател (сравненията и съпоставките са неизбежни и винаги субективни). Състезания? - Не бих казала. По-скоро сила на внушението и рисунъка. Драскулката в паметта на четящия може да остане за цял живот...
Ако не сте готови да отстоявате написаното от Вас, ограничете възможността на такива като мен да коментират произведенията! Макар, че отговорът Ви определено ми допадна. :)
По повод Ж. Превер... И Андерсен можехме да споменем. А може и в древен Китай да са първоизточниците... :)
За "акала" на Vili73 винаги можете да кажете, че и липсва! :))) Ако беше в излишък, нямаше да го ръси из нета. Стиховете (дори философските) са писани от човек за човека (за четящия такъв).
Аз просто обичам да чета. Представяте ли си?! :)))
цитирай
6. divak - Глупости,
10.03.2011 15:51
Как ще трия, та това е мнение. Относно анонимните, независимо от коментара, също не харесвам. В случая е насочен срещу вас и ако държите ще го махна. Чест прави, че изразявате мнение и то не анонимно. Разбира се, че Андерсен е първия писал за кибрита, поне така мисля, но и той го е взел от живота. Човек, ако се страхува от мечки не би трябвало да ходи в гората (разбирай Интернет). Нормално е човек да изпита различни внушения от различни текстове. Със сигурност мъжете служили войници, мръзнали по самотните гари и получавали лоши вести от "любимите си" биха го разбрали по друг начин. Никой не е длъжен да харесва всичко, което се отнася и до мен. Най - важно е да се запази добрия тон и възпитанието. В противен случая човек си мисли за поръчка?!
А относно рундовете освободих всички първи места в един сайт, само поради тази причина. Който иска да ходи да се състезава там. Там се пишат и сладникаво-лигавите коментари, които са, меко казано, лицемерни и фалшиви.
Така, че няма да трия Вашия и не само заради признанието, че обичате да четете!
цитирай
7. vili73 - :))
10.03.2011 16:14
анонимен написа:
Двата стиха се изключително различни, за да се прави сравнение. И коя тема е експлоятирана, за кибрита, или самоубийството от несподелена любов.

За мен и в двата стиха основната идея е липсата на нещо (смисъл, някой) в живота. Мокри или изгорели, кибритените клечки са символ на една неосъщественост. Без да съм философ, така си ги чета и двата текста. При този на Я.Кременска внушението е по-силно. Така го усещам. Може би, защото и аз съм жена.
цитирай
8. vili73 - divak,
10.03.2011 16:27
радвам се, че мненията ни по някои въпроси съвпадат! :)
Мен коментарите (дори и от анонимни) не ме притесняват. На някои явно не им достига смелост да се изкажат открито. Но винаги са по-честни и искрени. За "добрия тон" какво да ти кажа? Не ми е първа специалност. :)) Но по отношение на личните си прочити - не си "кривя душата".
Дано си го разбрал! :))
цитирай
9. divak - Субективните възприятия са водещи ...
10.03.2011 16:42
Субективните възприятия са водещи и не те упреквам за това, че харесваш другия стих. Подразни ме, че отсъждаш, кой води в класацията. В чия класация? Да не би случайно да си жури в литературен конкурс, литературовед, критик, преподавател по съвременна литература или каквото там си харесаш. А може би просто е особеност на характера. Едно е сигурно, че си жена! (Последното с усмивка и с най-добри чувства, понеже съм възпитан)
Предлагам да сложим точката, не за друго, а защото познавам особеностите на моя характер и това няма да има свършване. Имам и други стихове, дано предизвикат повече емоции, отколкото този!
цитирай
10. vili73 - :)))
10.03.2011 19:43
Всеки читател си има своя класация (сигурна съм, и за Вас съществува такава!). И тя е променлива, защото се променяме самите ние. "В този рунд Яна води (според мен)." - поне опитах да обясня позицията си. Явно неуспешно. :))
Добре, че сте възпитан!
Успех в предизвикателствата! :)
цитирай
11. divak - Явно не Ви е станало ясно, че не се ...
10.03.2011 20:00
Явно не Ви е станало ясно, че не се интересувам от мнението Ви относно каквато и да е класация. Може би Яна има подобна потребност, но едва ли. По скоро и Вашата натрапчива заядливост или поръчка, която сте поели. Колко пъти е необходимо да повторите, че другия стих Ви харесва повече. Явно празнотата описана в него Ви е особено близка,съпричастна сте с нея и сте особено развълнувана. Добре, но не я запълвайте със заяждане в мрежата!
Освен четенето има и други приятни изживявания. Опитайте!
Късмет :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: divak
Категория: Поезия
Прочетен: 246007
Постинги: 135
Коментари: 222
Гласове: 615
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол